[3.14] Enki's Arc Witch - a beginner friendly Lightning Caster

Could somebody explain to me why vaal righteous fire is linked to the wave of conviction & conductivity combo? I understand that those synergise through the hextouch but why is the righteous fire in there?
"
meneer_zucc wrote:
Could somebody explain to me why vaal righteous fire is linked to the wave of conviction & conductivity combo? I understand that those synergise through the hextouch but why is the righteous fire in there?


They don't have to be linked. You can run a 3-link and then have vaal RF in the same item. But I don't think there is a downside to having them linked, while if you're able to run RF it does apply conductivity to enemies in the RF circle. (Could be wrong about that, but couldn't find anything that says it doesn't work like that.)

@ReesesCup, Consider getting a lvl21 arc. it's a pretty decent damage boost compared to a lvl 20 arc.
Since you've hit lvl20 on a few gems already, look at the guide if they need quality. For those that do, sell them to a vendor with a GCP. You'll get the gem back as lvl1 20% quality. They lvl quickly again.
Other than that, I'd say keep your focus on the 2 things you've mentioned. You're on the right track there!
"
lReesesCupl wrote:
Hey yall! Would love some help with my build. Just lost to a A5 Sirus and feeling a bit defeated. Currently on my todo list I'm

Trying to 6-link a Cloak of Defiance I have.
Working to either get Mana Reg on my boots or make a pair a bit close to what I have with the enchantment on it already.

If I am missing something totally weird on my build please let me know. :/




doesnt look like a hell of a lot wrong apart from what you have stated
cloak of defiance is massive , mana regen on boots is nice too

work on gloves too , but yeah your only lv 89 too so you have alotta talent points to get aswell

get corrupting blood immune on pure talent gem , and get a bit of chaos resist if you can on gear to help with Sirus,

have you done all your patheon talents yet ?

keep upgrading, to me you look like your on the right track , Sirus can do that to ya , hes a pain in the butt at times

Grabbed Corrupted Blood/Cant not be Maimed on a couple jewels with Mana% but yeah he poked me. Also real lack of trying the fight as well so I did have 1-2 silly deaths.

I'll pick up a pair of those Nexus Gloves and hope I can craft something decent. The gloves I have now are covering a TON of resistances so I'm gonna have to get lucky there lol.

Curious question. Wave of Conviction says it has fire damage on it for some reason. Is that normal? I read about making sure I dont have +#-# added to spells and checked about 100 times to make sure I dont so I just wanna make sure I didnt mess up there lol.

Thanks for the info! i'll work on getting more levels in for those medium cluster jewels :)
"
lReesesCupl wrote:


Curious question. Wave of Conviction says it has fire damage on it for some reason. Is that normal? I read about making sure I dont have +#-# added to spells and checked about 100 times to make sure I dont so I just wanna make sure I didnt mess up there lol.

Thanks for the info! i'll work on getting more levels in for those medium cluster jewels :)


WoC does phys damage and converts 25(?)% to fire and 25(?)% to lightning. That's why we don't want to add any extra fire.
I found an exalt finally and not too sure what to upgrade/change next, I'm having a very hard time doing ultimatums in t3+ so I have been just sticking to t1-2 maps. Any assistance would be useful,
"
I found an exalt finally and not too sure what to upgrade/change next, I'm having a very hard time doing ultimatums in t3+ so I have been just sticking to t1-2 maps. Any assistance would be useful,


Definitely go for a (5l) Cloak of Defiance. That should help you a lot, especially since you're still on a 4-link for Arc.
And try to get the mana regen enchant on your boots.
Also don't use lavianga's spirit.

Some people have mentioned some useful skill swaps for ultimatums. But since I'm not playing,I haven't bothered to remember them. :P
You could also consider skipping ultimatums for a bit. Your gear is pretty good for low maps, I'd probably say you could reach red maps with the gear once you have the CoD and boots enchant. So you could grind to that and get better gear and then look into ultimatums again.
Hi, was wondering if anyone could help me take a look at my gears and tell me what I could upgrade? I'm trying to do all content (a8 conq and sirius) but at a4 I'm already struggling to take them down, the fight takes way to long such that they usually still have 50% hp while my flasks are like gone and Ultimatums & metabosses feels so dangerous to build. I was previously running healthy mind but got one shotted from time to time so i decided to remove it.
Hi enki , it's my 1st league and it's a pretty damn good guide you have for newbie .. I would like to ask if I wanna to replace my talent jewel , what's the best jewel I should get ? As I don't need 25 attributes .. would love to do more damage .. current DPS in Pob is 2M
"
Chabab3 wrote:
Hi enki , it's my 1st league and it's a pretty damn good guide you have for newbie .. I would like to ask if I wanna to replace my talent jewel , what's the best jewel I should get ? As I don't need 25 attributes .. would love to do more damage .. current DPS in Pob is 2M


Don't underestimate the mana regen from the jewel. And it's a relatively easy one to get corrupted blood on. But otherwise, you could use an anima stone and run an extra golem I'd say.

"
Shawnsalv wrote:
Hi, was wondering if anyone could help me take a look at my gears and tell me what I could upgrade? I'm trying to do all content (a8 conq and sirius) but at a4 I'm already struggling to take them down, the fight takes way to long such that they usually still have 50% hp while my flasks are like gone and Ultimatums & metabosses feels so dangerous to build. I was previously running healthy mind but got one shotted from time to time so i decided to remove it.


Get a crown of the inward eye. I think that's easily the strongest improvement you can make. Your gear is decent otherwise.
My advice would also be to learn the fights more, so you become less reliant on your flasks. the fights will become a lot easier if you get them down.

Report Forum Post

Report Account:

Report Type

Additional Info