- Swedish Community -

Härligt med lite svenskar!

Själv började ja lira Poe när open beta öppnade, Lirat hardcore sen diablo 3 släpptes men det gick ju som de gick med det spelet.

Tycker det e sjukt härligt med hardcore, gör spelet så mycket mer intressantare för mej.
Har kört lite races och sådär men fastnat för de lite längre 1 week, 1 month osv.

Just nu lirar jag i Onslaught på en lvl 60 dual ice spear totem / double curse / spectre witch men har även en lvl 49 rain of arrows marauder där. Inte haft så mycket tid att lira på den nya laddern men kommer fläska ikapp när ja får lite mer ledig tid. Har haft lite svårt att välja vad ja ska lira för något där med inte direkt fastnat för witchen men får se om det löser sej när ja har gear nog att rolla CI.

Annars har jag ett par 70-80 chars i hardcore som ja lirar på ibland men de längre racen e väl de ja gillar bäst som sagt.

Jobbar skift och bor tillsammans med min flickvän så lite omväxlande online-tid men får ända ganska mycket tid över att sitta framför dumburken ;)
Lirade med lite polare i början men de tappade intresset så har blivit mest solo efter det. Gillar att lira själv men med ett skönt gäng så hade det blivit ännu roligare!

IGN
Onslaught: Lowonlifehighonkokain, Outofoutofsyncslashoos, Nwaggashasgiantslongs, Onslaughtdis
Någon som har en länk till något program för att binda /oos eller script för den delen?
"
vtlmks wrote:
Någon som har en länk till något program för att binda /oos eller script för den delen?

AutoHotKey, googla det.

Skapa sen ett nytt skript som det här:
Spoiler

#NoEnv
SendMode Input

Break::
Send {enter}
Sleep 50
Send /oos{enter}
Sleep 50
Return

Det kopplat /oos till Pause/break, du kan koppla det till en annat knapp om du vill.
Jag la till dig i första posten, Mastarenj. Är det så att ni har fler karaktärer ni spelar på så nämn dem här så lägger jag in dem i tråden om ni så önskar.

Bra engangemang där, Kemichal.

Man kan använda AutoHotKey till en hel drös funktioner. Vill man gå med WASD-varianten går det att fixa också. Men tycker att det drar för mycket binds, men det är ju smaksak.

Jag har t.ex även kod för att identifiera items du har på mouseover på en bind, Town Portal, checka /itemlevel vid mouseover items, etc.

Sen finns det dem som anser att det är fusk. Men det är ju ingen bot. Funktionerna fixar ju inte saker själva. Du sitter vid datorn hela tiden och kör bara små simpla macros för att förenkla saker som egentligen borde finnas i själva spelet normalt sett.

Town Portal bör vara på en keybind.
Identify Scroll är väl ren lathet, annars tycker jag den borde finnas på en bind också.
Itemlevel borde synas på item tooltip. Antagligen en funktion som kommer senare. Troligen ingen hög prioritet när det finns viktigare saker att fixa.

Sen OM GGG börjar anse att såna här småsaker är fusk så kommer de förtydliga det i sin policy.
Det dem fokuserar på är tredjeparts-program, och det är inte detta.
Onslaught League: KoleStoleMyVirginity, Witch 54
^
Onslaught League: KoleStoleMyVirginity, Witch 54
Kemichal, tack så mycket, ska se vad man kan hitta på med det där :),

Skmzarn, de script du skrivit som kör /itemlevel och liknande, är det någonting du skulle kunna tänka dig att dela med dig av?

Just nu sitter jag i sommarstugan, vilket betyder att jag tyvärr inte kan spela så mycket, någonting som är mycket värre än den vanliga desync som brukar hända är när latency hoppar mellan 150-800ms och ibland någon peak på ett par sekunder.

Återkommer med ign och liknande när jag är hemma igen och spelar mer kontinuerligt.

"
vtlmks wrote:
Kemichal, tack så mycket, ska se vad man kan hitta på med det där :),

Skmzarn, de script du skrivit som kör /itemlevel och liknande, är det någonting du skulle kunna tänka dig att dela med dig av?

Just nu sitter jag i sommarstugan, vilket betyder att jag tyvärr inte kan spela så mycket, någonting som är mycket värre än den vanliga desync som brukar hända är när latency hoppar mellan 150-800ms och ibland någon peak på ett par sekunder.

Återkommer med ign och liknande när jag är hemma igen och spelar mer kontinuerligt.



Jovisst kan jag göra det men inte public. Finns alltid folk som skulle börja gnälla och starta löjliga diskussioner om vad som är rätt och fel.

Skicka mig ett PM när du känner för det så fixar vi det.
Onslaught League: KoleStoleMyVirginity, Witch 54
"
skmzarn wrote:
"
Sareze wrote:
IGN: Sareze

Lvl 39 duelist i Anarchy League.
2-hand yxa, Cyclone/Double Strike.


Tillagd i första posten.

Vore jävligt kul om ni som inte kör Hardcore ville våga er på att försöka det så vi blir ännu fler på den fronten. Så får vi kanske hjälpas åt med gear när/om någon dör till självkostnadspris! Så ett tips när man kör Hardcore är att spara lowlevel-items, för de kommer behövas senare.

Det absolut bästa med Hardcore är att marknadspriset på saker oftast ligger på en respektabel nivå och håller sig där och man oftast får bra grejer för lite effort. Currencies ratio ligger oftast också på samma nivåer.

På Anarchy/Standard blir ekonomin billigare hela tiden i och med att items aldrig någonsin försvinner när karaktären dör, och det blir svårare att få bra items för lite effort om man jämför just för att saker får inga ordentliga värden.

Sen om ni inte vill är det ju er sak, självklart.

Det finns lite scripts man kan använda sig utav som är ovärdeliga i HC-mode, t.ex lägga en keybind på /oos för att resynca dig när du är out of sync.

----

** Glad midsommar, alla! :) **


Jag brukar spela oftast hardcore men efter att några hjältar har stupat behövde jag lite break. Har tendens att göra idiot misstag när man är trött, ofokuserad, räcker med ett misstag vid fel tillfälle. Anarchy League kom perfekt in som en avlastare, kommer att gå tilbaka till HC.

Ska kolla upp /oos. Desync och rubberbanding är ju ett elände i spelet.

Glad Midsommar i efterhand!
^
Onslaught League: KoleStoleMyVirginity, Witch 54
"
Sareze wrote:
"
skmzarn wrote:
"
Sareze wrote:
IGN: Sareze

Lvl 39 duelist i Anarchy League.
2-hand yxa, Cyclone/Double Strike.


Tillagd i första posten.

Vore jävligt kul om ni som inte kör Hardcore ville våga er på att försöka det så vi blir ännu fler på den fronten. Så får vi kanske hjälpas åt med gear när/om någon dör till självkostnadspris! Så ett tips när man kör Hardcore är att spara lowlevel-items, för de kommer behövas senare.

Det absolut bästa med Hardcore är att marknadspriset på saker oftast ligger på en respektabel nivå och håller sig där och man oftast får bra grejer för lite effort. Currencies ratio ligger oftast också på samma nivåer.

På Anarchy/Standard blir ekonomin billigare hela tiden i och med att items aldrig någonsin försvinner när karaktären dör, och det blir svårare att få bra items för lite effort om man jämför just för att saker får inga ordentliga värden.

Sen om ni inte vill är det ju er sak, självklart.

Det finns lite scripts man kan använda sig utav som är ovärdeliga i HC-mode, t.ex lägga en keybind på /oos för att resynca dig när du är out of sync.

----

** Glad midsommar, alla! :) **


Jag brukar spela oftast hardcore men efter att några hjältar har stupat behövde jag lite break. Har tendens att göra idiot misstag när man är trött, ofokuserad, räcker med ett misstag vid fel tillfälle. Anarchy League kom perfekt in som en avlastare, kommer att gå tilbaka till HC.

Ska kolla upp /oos. Desync och rubberbanding är ju ett elände i spelet.

Glad Midsommar i efterhand!


Klarar sig rätt bra från desyncen bara man tar det lite lugnt med quicksilver flasksen. Skit i o kuta igenom trånga passager och doorways o sånt där o du kommer inte ha några större problem :) Själv har ja bara /oos på last tell o drar till med enter o pil upp bara om jag stöter på nått svårare pack eller så. Efter ett tag lär man sej när det börjar synca ur.
IGN
Onslaught: Lowonlifehighonkokain, Outofoutofsyncslashoos, Nwaggashasgiantslongs, Onslaughtdis

Report Forum Post

Report Account:

Report Type

Additional Info